? ??????????????Black? ????? ?? ???Rating: 3.9 (750 Ratings)??21 Grabs Today. 104034 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ?????????????????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (92 Ratings)??21 Grabs Today. 52875 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, June 3, 2009

--TAKDE MAKNANYA...HUH--

Sorryla...lama dah x update blog...Sangat bz..Sampaikan rasanya masa 24 jam yang ada tu x mencukupi....
Haritu,aku balik kampung..Sepatutnya kitorang bertolak pagi..Aku dengan bersemangatnya packing barang2 aku sebelum aku tido malam tu..Tup..Tup..Waktu nak tido tu, uncle bagi mesej kata anak dia nak ikut balik plak..Huh..So kitorang kena la balik petang plak...
So pagi tu, aku keluar dengan uncle..Kitorang dok kat favourite cafe kitorang kat Bangsar.."SAMBALADA CAFE"..Dari time breakfst sampaila lunch kitorang stay kat situ,siapkan proposal and profile..Office kitorang ni kat mana2 pun blh jadi..Hehe..
Then, pukul 2 kitorang bertolak balik Johor..Uncle drive..Anak dia dok sebelah,membongkang tido..Aku dok kat belakang,temankan uncle borak2 la..Bukan apa takut uncle ngantuk bila senyap je.Aku sampai kat JB kul 5.15..Jalan memang jamm la gara2 Jom Heboh..Aku x tau apa la reason traffic gi tutup jalan nak gi Danga Bay tu..Aku minta uncle turunkan aku kat depan Jabatan Pelajaran..Akak dengan mak dah tunggu kat situ dah..Dua2 laluan jamm..Jalan laluan aku ni jamm sebab orang sibuk nak gi Jom Heboh..Laluan sebelah sana plak jamm sebab ada accident..Huh..Trela dengan m0t0...ELok je helmet terletak atas jalan..Subhanallah..Pastu aku tertengok plak mayatnya..huhu..Dah xde kepala dah..Kepala dah hancur berkecai dah..Melayu..Katanya konvoi moto beramai2 nak gi Kota Tinggi..Nak mandi air terjun..Dah nasib malang buat dia...
Uncle drop kan aku kat bustop depan jabatan tu..Then balik Pontian..Sampai rumah kul 8 lebih gak la...Merayap dulu..Gi makan KFC dgn family...Hehe..Sampai rumah terus tumbang la aku..
So the next day tu ingat kan nak gi Kulai n Desaru..Kulai aku nak tengok tempat nak buat event minggu depan ni..Desaru plak, Nanik n En Razali invite aku gi karnival GEMS kat sana...Disebabkan aku bangun lambat n xde geng nak ajak berjalan, aku batalkan la planning aku tu...Tapi petang tu kul 6 aku ajak mak n akak aku gi Kulai..Ni sebab aku takut next week nak gi x tau tempat plak....Tapi b4 6 pm tu...huhuhu..mak kata orang balik kampung berehat..Ni balik kampung pun sibuk ngunggun buat keje..Hehe..Nak buat camne mak..tepon aku dr pg sampai ke petang berbunyi x berhenti2..Uncle mesej suh masuk kan ni..masukkan tu...macam2 la yang kene add dalam proposal aku tu....So kena la siapkan...
Malam lepas balik dari Kulai tu,kitorang singgah makan kat area pulai tu..Then aku msj kat uncle tanya nak balik KL kul brapa..Dia kata nak balik pagi, tapi pagi tu ada keje plak kt JB..So balik petang..So disebabkan balik petang aku decide nak stay up la, siapkan profile company..Aku tertido pun dah nak dekat kul 4.30 am...Then kul 5.30 pg mak aku dah kejutkan dah..Aku kena anta akak aku gi basten..Sebab aku nak guna kete pagi ni, so akak aku kena naik bas la..
So aku gerak dari rumah kul 11.45.Aku drive dari Pontian gi Jabatan..Nak anta kereta gi ofis akak la...Nak dijadikan cerita,akak suh aku parking betul2 kat depan ofis dia tp guna jalan belakang..Akak ada pesan dengan aku jalan tu berbukit..So aku cakap xpela kan..Sebab aku ingt bukit biasa je..Kesahnya bukit yang curam gile...Huh..Tak dapat nak bayangkan camne waktu tu..Dahla nak naik bukit tu ada lubang besar..Nak elakkan lubang pastu terus naik bukit..Naik naik takleh naik..huhu..Mati enjin kete aku kat tengah2 bukit tu..Dah la belakang ada kereta..Subhanallah..Dah menggeletar dah kepala lutut aku. Aku dah tarik handbreak pun kete tu nak kebelakang juga..Pe lagi terus tekan minyak je la aku..NAsib baik blh naik...huhu..
Uncle janji kul2 nak amek aku kat jabatn..So kul 1.45 aku dah ajak akak gi depan..Baru nak keluar ofis akak,uncle dah call dah kata dia dah ada kat depan..Berlari2 aku dengan akak gi depan..hehe...Tup..tup..tengok uncle dgn auntie..ingatkan dgn anak dia...Rupanya uncle bawa aku balik rumah dia dulu..Auntie pun baik..Tapi aku yang segan...hehe..So lebih kurang pukul 3 gak la kitorang gerak dari rumah uncle balik KL..Aku tertido dalam kereta waktu dah nak sampai Nilai..Ikutkan xnak tido sebab memang muka uncle nampak ngantuk sangat..Habis tu dah aku ajak berbual dia xdengar,fokus sangat bawa kete sampai aku cakap sorang2..Last2 aku pun tertido..Anak dia jangan cakapla..Memang dah sah2 tido..
Aku sampai rumah kat KL kul 6.30..Then malam tu aku n uncle ada appointment kat luar nak discuss pasal 1 tender tu...So lepas park kereta, jalan la kaki sikit gi kedai tu..Tup..Tup..Terjumap Zainal Abidin..Well,uncle dgn Zainal was a good friends before this..No wonder la, uncle x nampak zainal,zainal dah leh jerit nama uncle dulu..hehe..
Meeting lebih kurang sampai kul 10.30,then balik terus tido...
So now nak cerita pasal semalam plak..
Aku keluar rumah kul 9.30 am sebab uncle janji nak amek kul 10 am..So turun awal tu sebab nak gi fax dokumen kat Kraftangan M'sia...Tapi kedai fax tutup plak..So jadila pak pacak 1 jam kat depan gate tu..coz uncle sampai kul 10.20..Kitorang gi breakfast dulu,pastu selesaikan urusan bank,then gi kl Sentral..uncle beli tiket train nak balik johor jumaat ni..Dia pun belikan tiket train untuk aku balik dari jb ke KL ari ahad ni,skali dengan dia..Aku balik JB sok naik bas..Uncle balik lewat sikit...So lepas tu, aku "dikurung" kat rumah uncle..haha..uncle gi balik ofis sebab ada meeting, aku dok rumah uncle kena siapkan keje aku n buat filing..Sampai la pukul 5.30,uncle call suh turun sebab kena pegi KL Sentral semula.Uncle nak beli tiket balik Johor malam tadi sebab mak dia sakit masuk hospital..Sedih aku tengok uncle ni...Buzy sangat sampai xde masa nak rehat..1 jam aku tunggu dalam kereta,siap pusing KL Sentral 2 3 kali..Polis kat situ x bagi parking..So Alhamdulillah,Uncle dapat tiket train kul 9.30 malam..So uncle minta tolong aku anta dia malam tadi,then kete dia aku jaga..So anta uncle balik dulu,ambil barang,pastu kitorang kluar gi dinner dulu..Lepas dinner,aku terus anta uncle gi KL Sentral..
So end cerita pasal tu..
Ni aku nak cerita pasal pak guard kat kawasan perumahan aku ni..Huhu..kalo korang nak tau,duduk kat sini macam rasa duduk kat asrama..Kete yg xde sticker,xleh masuk..ok fine...So malam td aku buat sticker..Dapatlah abang guard yang ok..Tapi yang buat aku temper sikit ni, pak guard tua tu..huh..mulut lancang..kerek gile..Ingat bagus sangat la tu...Huh..Geram je aku..Gaduh gak ar dengan pak guard kerek tu...bengong...
Tapi terus terag aku cakap, sistem keselamatn kat sini kerek sangat..Nak jaga keselamatan penduduk konon tapi dia tak sedar sebenarnya cara dia tu lagi membahayakan penduduk...
So pagi ni, aku setlekan keje2 yang uncle tinggalkan pada aku semalam..Then tengahari,aku keluar makan dengan Saif..N kebetulan kereta ada kat aku,aku pun antala Saif gi KL Sentral..Balik2 je,dapat msg,appointment aku petang ni dibatalkan..Huhu..Lega sikit..Boleh la kau nak rest arini..petang ni ada pasar malam boleh la aku nak ngular jap..hehe..sok kul 6 am aku kena amek uncle kat KL sentral plak...Pastu,aku plak balik jb...Huhu...

0 comments: