? ??????????????Black? ????? ?? ???Rating: 3.9 (750 Ratings)??21 Grabs Today. 104034 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ?????????????????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (92 Ratings)??21 Grabs Today. 52875 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, June 14, 2009

--IKAN OH IKAN--

Actly, selama 4 hari uncle xde, aku yang jaga ikan2 uncle kat umah tu...Sehat sokmo la ikan tu aku bagi makan..Pagi aku datang, aku bagi makan, petang aku nak balik aku bagi makan lagi...Huhu...Khamis - Jumaat - Sabtu..Tiap2 ari aku datang jenguk ikan2 tu..Tiap kali aku datang, ikan2 tu happy je maen kejar2...haha...Tengokkan gelagat ikan2 tu teringat cite Nujum Pak Belalang plak..hehe..Tergelak sorang2 aku tengok ikan2 tu..Patutla uncle bela ikan2 tu agaknya..Jadi teman penghibur waktu sunyi dok sorang2 kat umah tu..
Cuma hari ni aku x gi jenguk ikan2 tu sebab uncle balik harini..So aku assume la uncle sendiri bagi makan kat ikan2 tu..Huhu..Aku hantar uncle balik n tolong dia bawa barang2 dia yang dia bawa dari Perak tu..Berat la gak..Masuk2 umah tu, benda pertama yang uncle tengok ikan2 dia la...Ok la, happy la aku tengok ikan2 dia okay..Tapi tetiba uncle terkejut...Aku pun terkejut dengar uncle terkejut..Tengok2 ikan dia ada seekor kat dalam sinki..habis dah dikerumuni dek semut2 kecik tu...Huhu..Tapi uncle kata xpe, mungkin dah sampai ajal dia..Sedih je aku dengar..Uncle suh aku buang ikan tu..Tengah2 cari plasktik tu, uncle buka la paip air nak buangkan semut2 kecik tu..Ikan tu bila kene je pancuran air tu..Menggeletik dia bergerak..Hidup lagi rupanya..Kalau tengok keadaan ikan tu rasa macam dah lama dah dia terputus bekalan air + semut2 yang banyak tu lagi..huhu..Aku bitau kat uncle n uncle cepat2 amek ikan tu campak balik kat dalam akuarium..Alhamdulillah..Panjang lagi umo ikan tu..hehe..Berenang2 dia cari nafas dalam air tu..hehe..Uncle kata kalo ikan2 dia lapo memang ikan2 dia boleh melompat2..Dats y la dia ada letak papan pemotong kat hujung akuarium tu..Yang aku plak ingat, uncle ni letak barang bersepah2..Aku kemasla, amek papan pemotong tu letak kat rak..Tak sangka plak jadi camtu..huhu..So sebagai pengajaran kepada aku, lepas ni kalo uncle tinggalkan lagi ikan2 dia untuk aku jaga, xkirala uncle balik hari tu ke apa ke, aku kena tengok juga ikan2 tu...huhu...

0 comments: