? ??????????????Black? ????? ?? ???Rating: 3.9 (750 Ratings)??21 Grabs Today. 104034 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ?????????????????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (92 Ratings)??21 Grabs Today. 52875 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, June 23, 2009

--DURIAN OOOOOO DURIAN--

20/06/09-rabu

Pepagi aku dah bangun bersiap nak balik Johor....hehe..Tapi sebelum tu aku gi umah uncle dulu bagi ikan dia makan la....Pastu baru aku hantar smula kereta kat umah. Tapi nasib aku malang betul pagi tu...Turun2 je lif nak gi naik bas, hujan turun dengan lebatnya..Tapi nak x nak aku redah je la..Habis lencun aku, tapi naseb baik la sampai2 je kat depan tu bas dah ada dah..Sampai je kat Pudu aku terus dapat bas balik Johor..Sepanjang jalan dari KL ke JB hujan je...Memang sejuk + beku la aku kat dalam bas tu...
Aku x turun kat Pontian tapi aku turun kat Larkin sebab uncle nak gi umah aku...AMEK DURIAN...Takut dia sesat lak nak gi umah aku, tu yang aku turun kat Larkin je..Uncle pun 1st time nak guna hiway Perling tu...
Sampai2 je kat umah, my mom dah siapkan makanan dah..Tinggal hidang je..Macam biasa la my mom masakkan lauk2 favourite aku...ada asam pedas ikan merah + sambal udang + beancurd + kobes goreng + sup suhun....Tapi aku x makan dulu la..Aku bagi uncle, auntie n biras uncle makan dulu sebab my mom hidangkan skali dengan durian...Sorry to say la..aku memang x leh hidu bau durian ni..Leh pening aku berhari2...Tapi petang tu, my mom dah warning awal2 dah, "ko tahan ke x tahan ke, ko jangan nak lari eh.." Aduh...Nak x nak tahan la gak aku..Ni la 1st time aku mengadap orang makan durian...Bersulamkan minyak kapak je la aku waktu tu..haha...
Tapi ni gak 1st time aku n family tengok orang makan durian dengan nasi..Lauk-pauk yang ada smua dipandang sepi je..haha..Yela..bak kata Cek Samad, biras uncle tu, lauk2 ni tiap2 hari leh jumpa, durian nak jumpa ikut musim je...
Ni la gambar kat bawah yang aku sempat snap senyap2...haha..Uncle, auntie n cik samad..Makan durian dengan nasi....
Habis je sedulang durian tu, menyandar la masing2 kat kerusi..hehe...So waktu diorang nak balik, penuh 1 bonet kereta my mom sumbatkan durian dalam kereta uncle...Muai la..Rezeki orang hantu durian...haha...Sabar je la aku...

0 comments: