? ??????????????Black? ????? ?? ???Rating: 3.9 (750 Ratings)??21 Grabs Today. 104034 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ?????????????????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (92 Ratings)??21 Grabs Today. 52875 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, June 12, 2009

--1 KISAH DI KULAI--

Aku ke Johor last week...Ni la 1st event yang uncle bagi aku turun padang..Majlis Ramah Mesra PDRM Kulai Jaya dengan Penduduk Taman Gemilang...



Jumaat pagi tu aku melangsaikan hutang2 aku yang dah tertunda gara2 xde masa nak cari tempatnya kat KL..Petang lepas Asar aku dah bertolak dari Pontian ke Kulai..Aku drive sendirian je..huhu...Person incharge for khemah kata nak sampai pukul 5@6 kat Kulai..So aku sampai kat Kulai pun dah pukul 6..Aku gi book hotel dulu untuk Tan Ting.. Tan Ting la emcee cina yang aku amek untuk event ni..Habis tu merata mencari kat Johor xde orang yang nak, nak xnak kenala import orang dari KL gak..huhu..So lepas booking hotel, aku call la person incharge khemah tu, Kak Nassma..Terkejut aku dengar dia kata mungkin dia sampai pukul 10 malam..huhu..Mana aku nak lepak sementara nak tunggu kul 10 tu??? Aku call Nana pun, Nana ada kat Kota Tinggi..Last2 aku call mak aku, n she said balik la umah..Amek anka2 buah aku n bermalam kat hotel je malam tu..Nak x nak aku berpatah la balik Pontian..Pukul 9 malam gak aku sampai umah..Aku packing barang2 aku terus aku keluar..Perut lapar gila..Singgahla pasar malam kat Pontian beli kentang goreng dengan kebab..Huhu..Tu je la makan malam aku untuk malam tu...So otw aku gi Kulai, waktu tu dah sampai area Kangkar Pulai, uncle dah mesej, tanya kat aku nape khemah tak sampai lagi..Huhu...Aku call kak Nassma balik dia kata memang lewat lagi diorang datang, sebab barang2 semua tak naik lori pun lagi..So then uncle la settle sendiri dengan owner khemah tu..Aku dah buat dah keje aku..So aku sampai kat Kulai dah kul 11 lebih dah..Anak2 buah aku pun dah tertido dah..Terus aku check in hotel..Aku dah tertido dah..Pukul 3 pafi baru kak Nassma call kata diaorang dah sampai..Terpaksala aku tinggalkan anak2 buah aku kat bilik je..Terus aku keluar gi site...Aku stay kat site sampai pkl 5 pagi..Terus aku balik..Tak tahan ngantuk dah mata aku..
Sedar2 je pagi tu uncle mesej bitau dia dah otw gi Kulai nak tengok site.Bingkas aku bangun mandi n belikan sarapan untuk anak buah aku..Aku tinggalkan lagi anak2 buah aku sebab diorang pun x bangun tdo lagi..Bila aku dah sampai kat site, uncle dah ada dah..Then uncle suh aku extend 1 ari lagi kat hotel tu..Dia bayarkan semua bil2 hotel tu sebab dia kata arini pun aku kene stay sampai malam gak..huhu..Bila uncle dah tengok site n dia balik jb, aku pun bawa la balik anak2 buah aku balik Pontian sambil amek baju2 aku untuk ari esok..Huhu..Memang penat gile,main ulang alik Pontian - Kulai je aku..Minyak kete jangan cakapla..Laju je macam curah air..Huhu..
Aku sampai balik kat Kulai dalam pukul 3 petang..Kak Nassma pun baru smapai gak,nak settlekan mana yang tak siap lagi..At the same time aku pun tolong Kak Nassma gi kedai2 beli mana2 barang yang x cukup..aku kat situ, sampaila uncle datang balik petang tu..Before tu Ms Tang fromm KCC group belanja aku makan..
Bila keje macam dah nak siap,uncle bawa aku n Ms Tang gi jemput Tan Ting kat hotel..Tan Ting dah sampai tengahari tu,aku suh dia rest dulu..Then kitorang gi minum kat Tesco baru Kulai tu..
Then kitorang bawa Tan Ting lawat site..Bila dah clear semua, uncle balik JB, Tan Ting plak naik kete aku balik hotel..
Esoknya, pepagi lagi dah bangun dah kena bawa Tan Ting lagi gi site..Before ke site, dah janji dengan uncle had a breakfast first kat depan..huhu..memang kelam kabut gak la aku ari tu..
Aku kene settlekan payment untuk semua persembahan yang ada dalam event tu; paymet tarian, kompang, pe ntah lagi..ada la 2 3 lagi...Sampai tengahari aku kat situ,lepas had a lunch, aku hantar Tan Ting balik hotel semula....Ingatkan nak terus balik Pontian, tapi takut Kak nassma datang plak nak settlekan khemah,so aku pun berpatah balik gi site..Sampai2 je kat site, aku call kak Nassma, n she said mungkin dia sampai petang..So aku decide aku balik dulu la....


aku - Tan Ting - Tuan Addzi - Uncle - Ms Tang
Ni antara gambar yang sempat aku berpose sekali....


aku dengan Tan Ting
So aku balik Pontian lepas tu...Sepanjang jalan dari Skudai ke Pekan Nanas..Ya Ampun..bau durian menusuk ke hidung aku..Pening kepala aku...Tak tahan aku nak drive..SO aku singgah la jap kat Hotel Pontian, jumpa kawan2 lama sambil tumpang berehat nak hilangkan pening...Pukul 5 gak la aku sampai kat umah...Malam ni dah nak kena balik KL plak dah..Malasnya nak packing barang2...