? ??????????????Black? ????? ?? ???Rating: 3.9 (750 Ratings)??21 Grabs Today. 104034 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????2?? ?????????????????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (92 Ratings)??21 Grabs Today. 52875 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, September 26, 2009

--Raya Datang Lagi--

Masih tak terlewat untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua teman-teman yang dekat dan jauh....Maafkan segala kesilapan dan kekhilafan yang aku lakukan sepanjang perkenalan kita selama ini...:)


Raya yang masih diselubungi kesedihan seperti 2 tahun yang lalu..Membezakan suasana kali ni bila aku bawa housemate aku, Fatin, budak Sabah yang tak dapat pulang ke kampung..Meriah la sikit suasana rumah aku dengan kehadiran dia..Al-maklumlah budak lagi..Perangai pun macam budak2...


Dua hari sebelum raya, aku dah buatkan mak menitiskan air mata..Minta maaf mak..Tak sengaja... Petang tu, aku ke bandar beli pelita..Nak pasang kat laman rumah kononnya... Malam tu lepas pasang pelita, aku ni jadi macam budak kecik pulak main bunga api dengan anak-anak buah aku..Gatal tangan aku gi plak pasang radio, lagu raya...Agaknya bila mak tengok aku main bunga api dengan anak2 buah aku ni, mak teringat aku waktu aku kecik2 dulu agaknya main bunga api dengan kakak-kakak aku....huh....


Lepas mak menangis, aku pulak menangis..Sebab..??? Sebab aku gi gatal tangan mendail nombor telefon makteh(mak angkat) aku kat Jitra.. Ye la..Sejak Pakteh meninggal haritu, aku xde call pun..Saja la nak tanya khabar..Khabar sedih yang aku terima rupanya... Makteh kena halau dari rumah oleh anak-anak tiri dia beberapa malam sebelum tu..Makteh cuma dapat bawa 2 pasang baju je..barang2 yang lain semua x sempat nak bawa keluar. Kebetulan, sebelum aku call Makteh, Jihah, cucu Makteh telefon Makteh bagitahu, kain baju makteh semuanya habis kena buang..apala diorang ni..Bulan puasa buat macam tu..Nak raya pulak tu...Anak durhaka betul diorang ni..Sedih sangat aku dengar, tu yang aku melalak jap tuh...Aku sempat tanya makteh, kereta yang arwah Pakteh belikan untuk Makteh tu camne, sebab aku ingat lagi, arwah Pakteh sendiri cakap dengan aku, Pakteh belikan kereta tu cash, nak hadiahkan pada makteh bila makteh dapat je lesen kereta dia, tapi sampai arwah pakteh meninggal, makteh x lulus lagi ujian jpj tu...Jadinya, x sempat nak tukarkan nama tu pada nama makteh, kereta tu katanya di faraidkan..
Tu yang aku plan, dapat income lebih sikit nanti, aku nak ke sana melawat makteh...


Pagi raya, memang sesi mencurahkan air mata...belum sempat nak cakap apa, baru pegang tangan mak nak minta maaf, terus nangis tersedu sedan aku..dah la aku yang 1st kene mnta maaf..Konon2nya kene mula dr adik yg bongsu ke kakak yg sulong..huhu...Air mata aku, aku bawa sampai ke pusara arwah ayah...Lama aku berteleku di pusara ayah,,Sedar tak sedar dah 3 kali raya kami tak bersama..Huhu..


Raya memang sibuk dengan kunjungan saudara mara n sahabat handai... Nak buat mcm mana...Letih memang letih la...


Raya ke4 aku dah balik ke KL dah..Konon2nya balik awal atas urusan kerja..walhal aku dah apply cuti sampai 1hb Okt nanti..huhu..Takpelah,demi tugas ku korbankan segalanya..haha..poyo je...Otw balik KL, dah sampai kat Sg Besi baru aku dapat sms kata tugasan yang akan dilakukan tu ditunda ke 1 tarikh yang akan diberitahu kelak..Sakit tak sakit la hati aku ni... Aku ingatkan nak angkat kaki balik JB esoknya, tapi akhirnya aku yang ditinggalkan bersendirian kat KL..Uncle aku cabut dulu blk JB tengahari tu..huhu..

Jadi macam pe je aku kat KL yang sunyi sepi ni..Jalan2 kat Mid sorang2 pun macam org gila sampaikan melecet2 kaki aku..huh...Takpe...Once uncle aku blk je KL, dpt je gaji, aku bla ar dri KL ni...Tengok ar blk JB ke Kedah ke...Yang pasti nak balas dendam ar, sebab aku tgl sorang2 kt cni...

0 comments: